20131111

【和訳】Taylor Swift - You Belong With Me

(アルバム"Fearless"より)



You’re on the phone with your girlfriend
She’s upset
She’s going off about something that you said
‘cause she doesn’t get your humor like I do
あなたは彼女と電話中
だけど彼女は 何だか不機嫌
あなたの言葉が 彼女の気分を損ねたの
だって彼女には あなたのユーモアが分からない
わたしは分かるけどね

I’m in my room
It’s a typical Tuesday night
I’m listening to the kind of music she doesn’t like
She’ll never know your story like I do
わたしは部屋で独りぼっち
典型的な火曜日の夜
彼女が嫌いそうな音楽を聴いてる
彼女はあなたの気持ちなんて分かってないのよ
わたしなら分かってあげられるけどね

But she wears short skirts
I wear T shirt
She’s cheer captain and
I’m on a bleacher
Dreaming ‘bout the day
When you wake up and find
That what you’re looking for
Has been here the whole time
だけど あの子はミニスカートを履いてて
わたしはTシャツを着てる
あの子はチアリーダーのキャプテン
わたしは人ごみの中
夢見てるの
いつか あなたが目を覚まして
気付いてくれるって
ずっと探していたものは
いつだって目の前にあったんだって

If you could see
That I’m the one who understands you
Been here all along
So why can’t you see?
You belong with me
You belong with me
気付いてくれたらいいのにな
あなたを理解できるのは
このわたしだって
いつもここにいたのに
どうして分からないの?
あなたはわたしのものなんだって
あなたの居場所はここよ

Walking the streets with you
And your worn-out jeans
I can’t help thinking
This is how it ought to be
Laughing on a park bench thinking to myself
Hey, isn’t this easy?
履き古したジーンズ姿のあなたと
通りを散歩する
やっぱりこうでなきゃ!って
思わずにはいられない
公園のベンチで笑い合えば
妙に納得してしまう
「ねえ こんなに気楽じゃない?」

And you’ve got a smile that could light up this whole town
I haven’t seen them in a while
Since she brought you down
You say you’re fine, I know you better than that
Hey what you’re doing with a girl like that?
町中を照らせそうなほど輝く あなたの笑顔
彼女に落ち込まされてからというもの
もう長い間 見てないわ
大丈夫だって言ってるけど
もっと元気なあなたを知ってるのよ
何であんな子と付き合い続けるの?

But she wears high heels
I wear sneakers
She’s cheer captain and
I’m on a bleacher
Dreaming ‘bout the day
When you wake up and find
That what you’re looking for
Has been here the whole time
だけど あの子はハイヒールを履いてて
わたしはスニーカー
あの子はチアリーダーのキャプテン
わたしは人ごみの中
夢見てるの
いつか あなたが目を覚まして
気付いてくれる日が来る
あなたがずっと探していたものは
いつだって目の前にあったのよ

If you could see
That I’m the one who understands you
Been here all along
So why can’t you see?
You belong with me
気付いてくれたらいいのにな
あなたを理解できるのは
このわたしだって
いつもここにいたのに
どうして分からないの?
あなたはわたしのものなのに

Standing by and waiting at your back door
All this time, how could you not know?
Baby you belong with me
いつだって準備万端で
あなたの家の裏口で待ってた
今までずっと
どうして気付かないの?
ベイビー
あなたはわたしのものよ

I remember you
Driving to my house
In the middle of the night
I’m the one who makes you laugh
When you know you’re about cry
And I know your favorite songs
And you tell me ‘bout your dreams
Think I know where you belong
And I know it’s with me
覚えてるわ
あなたが家まで車で訪ねてきた
真夜中の出来事
今にも泣きそうだったあなたを
わたしが笑わせてあげたじゃない
あなたの好きな歌を知ってるし
夢も話してくれたじゃない
あなたの帰るべき場所を知ってる気がする
それはたぶんわたしの心

Can’t you see?
That I’m the one who understands you?
Been here all along
So why can’t you see?
You belong with me
分からない?
あなたを理解できるのは
このわたし
いつもここにいたのに
どうして分からないの?
あなたはわたしのものなんだって

Standing by and waiting at your back door
All this time, how could you not know?
Baby you belong with me
You belong with me
いつだってそこに立っていた
あなたの家の裏口で待っていた
今までずっと、どうして気付かないの?
ベイビー
あなたはわたしのもの
あなたの居場所はここよ

Have you ever thought just maybe?
You belong with me?
もしかしたらって 考えたことはない?
あなたはわたしのものなのかもって
Categories:

0 comments:

コメントを投稿