20140111

【和訳】Matchbox Twenty - Mad Season

(アルバム"Mad Season"より)



I feel stupid, but I know it won't last for long
And I've been guessin', and I coulda been guessin' wrong
You don't know me now, I kinda thought that you should somehow
Has that whole mad season got ya down?
バカみたいな気分だけど
そう長くは続かないはず
ずっと予想してた
間違った予想を立ててたのかも
君は僕を知らないんだ
知っててくれてると思ってたのに
倦怠期に負けたってこと?

Well, I feel stupid but it's something that comes and goes
And I've been changin', I think it's funny how no one knows
We don't talk about, the little things that we do without
When that whole mad season comes around
バカみたいな気分だけど
こんなことはよくあることだし
僕は変わり続けてきた
笑えるくらい 誰も気付かないけどね
不必要な ささいな物事について
僕らは話し合わない
倦怠期がやって来たって関係無い

So why ya gotta stand there
Looking like the answer now?
It seems to me, you'd come around
I need you now
何でそんなところにいるの?
まるで「これが答えだ」って顔でさ
でもきっと君はまた戻ってくるよ
だって僕には君が必要だから

Do you think you can cope?
You figured me out?
That I'm lost and I'm hopeless
I'm bleeding and broken though I've never spoken
I come undone in this mad season
上手くやれると思う?
僕を理解したってこと?
途方に暮れてて 惨めなんだって
分かってくれたってこと?
口にしたことはないけど
すごく傷ついてるんだ
倦怠期に 無気力になっていく

I feel stupid, but I think I've been catchin' on
I feel ugly, but I know I still turn you on
You've grown colder now, torn apart, angry, turned around
Will that whole mad season knock you down?
バカみたいな気分だけど
ずっと分かってたような気もする
ブサイクな気分だけど
まだ君の気を引けると思う
君って冷たくなったよね
傷ついて 怒って 背を向けた
このまま倦怠期に負けるつもり?

So are you gonna stand there?
Or are you gonna help me out?
We need to be together now
I need you now
ずっと離れてるつもり?
それとも僕を救ってくれる?
一緒にいようよ
僕には君が必要なんだ

Do you think you can cope? You figured me out?
That I'm lost and I'm hopeless
I'm bleeding and broken though I've never spoken
I come undone in this mad season
上手くやれると思う?
僕を理解したってこと?
途方に暮れてて 惨めなんだって
分かってくれたってこと?
口にしたことはないけど
すごく傷ついてるんだ
倦怠期に 無気力になっていく

Now I'm cryin', isn't that what you want?
I'm tryin' to live my life on my own, but I won't, no
At times, I can believe I am strong
So someone tell me
ほらね 泣けてきた
こうなることを望んでたんだろ?
一人きりで生きていこうとしても
上手くいかないんだ
そのうち僕の強さを証明するから
今は誰かに教えてほしい

Why, why, why do I, I, I feel stupid?
And I come undone
Well I come undone
I need you now
どうして?
何でバカみたいな気分になるの?
気力がなくなっていくの?
力が出ないよ
君が必要だよ

Do you think you can cope? You figured me out?
That I'm lost and I'm hopeless
I'm bleeding and broken though I've never spoken
Well I need you now
上手くやれると思う?
僕を理解したってこと?
途方に暮れてて 惨めなんだって
分かってくれたってこと?
口にしたことはないけど
すごく傷ついてるんだ
僕には君が必要だよ

Do you think you can cope? You figured me out?
I'm a child and I'm hopeless
I'm bleeding and broken though I've never spoken
I come, oh I come undone
上手くやれると思う?
僕を理解したってこと?
僕は子どもで 惨めなんだよ
口にしたことはないけど
すごく傷ついてるんだよ
力が出ないよ
Categories:

0 comments:

コメントを投稿