20140111

【和訳】Matchbox Twenty - Bent

(アルバム"Mad Season"より)



If I fall along the way
Pick me up and dust me off
And if I get too tired to make it
Be my breath so I can walk
この先 もしも僕が倒れたら
拾い上げて 汚れを払ってくれ
動けないほど疲れたら
息を吹き込んでくれ
また歩き出せるように

If I need some other love, then
Give me more than I can stand
And when my smile gets old and faded
Wait around I'll smile again
別の愛を求め始めたら その時は
これ以上ないほど愛を注いでくれ
笑顔が年老いて掠れたら
少し待ってみてほしい
もう一度笑ってみるから

Shouldn't be so complicated
Just hold me and then
Oh, just hold me again
そんなに難しく考えないで
抱き締めてくれるだけでいいんだ
そうしてまた抱き締めて

Can you help me I'm bent
I'm so scared that I'll never
Get put back together
Keep breaking me in
And this is how we will end
With you and me bent
手を貸してくれる?
僕は偏屈になってる
怖くてたまらないんだ
一人じゃ本当の自分を取り戻せない
僕に踏み込み続けてほしい
そして物語の終わりには
君と 偏屈な僕が残る

If I couldn't sleep, could you sleep?
Could you paint me better off?
Could you sympathize with my needs?
I know you think I need a lot
僕が眠れずにいるときは
君が代わりに眠ってくれる?
より良い人間に塗り替えてくれる?
僕の望みに共鳴してくれる?
欲張りだと思われたっていい

I started out clean but I'm jaded
Just phoning it in
Oh, just breaking the skin
始まりはきれいだったのに
今は汚れてる
耳をすませてほしい
心に飛び込んできてほしい

Can you help me I'm bent
I'm so scared that I'll never
Get put back together
Keep breaking me in
And this is how we will end
With you and me bent
手を貸してくれる?
取り乱してるんだ
怖くてたまらないんだ
一人じゃ本当の自分を取り戻せない
僕に踏み込み続けてほしい
そして物語の終わりには
君と 君に狂った僕が残る

Start bending me, it's never enough
As I feel all your pieces
Start bending me, keep bending me
Oh, until I'm completely broken in
僕を屈服させてよ
どれだけあっても足りない
君の欠片の温もり
僕を屈服させてよ
屈服させ続けてよ
完全に侵略するまで

Shouldn't be so complicated
Just touch me and then
Oh, just touch me again
そんなに難しく考えないで
ただ触れてくれたらいいんだ
そうしたらまた触れて

Can you help me I'm bent
I'm so scared that I'll never
Get put back together
Keep breaking me in
And this is how we will end
With you and me will let them
Without understanding
Here I go there again
手を貸してくれる?
取り乱してるんだ
怖くてたまらないんだ
一人じゃ本当の自分を取り戻せない
僕に踏み込み続けてほしい
そして物語の終わりには
君と僕が残って
誰にも理解されないまま
僕はまたあちこち奔走するんだ

Can you help me I'm bent
I'm so scared that I'll never
Get put back together
Yeah, you're breaking me in
And this is how we will end
With you and me bent
手を貸してくれる?
取り乱してるんだ
怖くてたまらないんだ
一人じゃ本当の自分を取り戻せない
僕に踏み込み続けてほしい
そして物語の終わりには
君と 君に狂った僕が残る
Categories:

0 comments:

コメントを投稿