20150315

【和訳】James Bay - If You Ever Want To Be In Love

(アルバム"Chaos and the Calm"より)



Saw you today after so much time
Felt just like it used to be
Talking for hours bout a different life
Surrounding us in memories
今日 ずいぶん久しぶりに君に会って
昔とそっくりな気分になった
別の人生について 何時間も話をした
数々の思い出に囲まれながら

We were close never close enough
Baby are we now
'Cause if it's torn we can stitch it up
Don't rule it out
僕らは親しかった
でも そこまで親密ではなかった
ベイビー
今はどうかな?
だって 破れてしまったなら 縫い合わせればいい
可能性を無視しないで

I'll come around
If you ever want to be in love
I'm not waiting, but I'm willing if you call me up
If you ever want to be in love
I'll come around
君が恋をしたくなった時には
ふらりと君の前に現れるよ
待ってるわけじゃない
でも 君からの呼び出しは 大歓迎だよ
もしも恋をしたくなったら
僕がふらりと迎えに行こう

Wanted to ask if we could have been
But my tongue wouldn't break the seal
You always had something effortless
At school you were the biggest deal
「もしかしたら 僕たち…」なんて 聞いてみたかった
でも僕の舌は封を開かない
君にはいつも さりげない部分があった
学校では一番人気の存在だったね

Little quirks close and open up
Time is slipping by
Always thinking 'bout the two of us
Replay on my mind
Always playing on my mind
運命の悪戯が 間口を閉じては開き
時は過ぎていく
いつだって僕ら二人について考えてる
頭の中で繰り返し
いつだって 思い浮かべている

I'll come around
If you ever want to be in love
I'm not waiting, but I'm willing if you call me up
If you ever want to be in love
I'll come around
君が恋をしたくなった時には
ふらりと君の前に現れるよ
待ってるわけじゃない
でも 君からの呼び出しは 大歓迎だよ
もしも恋をしたくなったら
僕がふらりと迎えに行こう

We were young we were side by side
Don't know when we started losing touch
If you want we could walk around
Maybe that would be enough
Used to talk drinking to the night
I would wake up on the front room floor
All along you'd be in my bed
Make me crazy make me want you more
僕らは若かった
僕らは並びあっていた
いつから連絡が途切れるようになったのか
君がそうしたければ 一緒に散歩しよう
それだけで満足するかもしれない
昔は飲みながらおしゃべりして 夜を過ごしたね
僕は玄関の床で目を覚ます
君はずっと僕のベッドで眠ってる
たまらない気持ちになる
もっと君がほしくなる

I'll come around
If you ever want to be in love
I'm not waiting, but I'm willing if you call me up
I'll come around
If you ever want to be in love
君が恋をしたくなった時には
ふらりと君の前に現れるよ
待ってるわけじゃない
でも 君からの呼び出しは 大歓迎だよ
もしも恋をしたくなったら
僕がふらりと迎えに行こう
Categories:

0 comments:

コメントを投稿