20150327

【和訳】James Bay - Let It Go

(アルバム"Chaos and the Calm"より)



From walking home and talking loads
To seeing shows in evening clothes with you
From nervous touch to getting drunk
To staying up and waking up with you
徒歩での帰り道
たくさんのおしゃべり
夜会用のドレスを着て
君と観に行ったショー
ぎこちない触れ合い
酔っぱらって
夜更かしして
目を覚ました
君と一緒に

But now we're sleeping at the edge
Holding something we don't need
All this delusion in our heads
Is gonna bring us to our knees
でも今 僕らは崖っぷちで眠っている
不必要な何かを大事に抱えている
頭の中で繰り広げられる妄想が
僕らを跪かせる

So come on let it go
Just let it be
Why don't you be you
And I'll be me
だからもう 固執するのはやめよう
あるがままを受け入れよう
君は君らしくいればいい
僕は僕らしく生きていく

Everything's that's broke
Leave it to the breeze
Why don't you be you
And I'll be me
And I'll be me
壊れてしまったものはみんな
風に任せよう
君には君らしくいてほしい
僕は僕らしくいたい
僕は僕でいたい

From throwing clothes across the floor
To teeth and claws and slamming doors at you
If this is all we're living for
Why are we doing it, doing it, doing it anymore
部屋の向こうへ服を投げたり
めちゃくちゃ激しい喧嘩をしたり
君を拒絶したこともあった
それが僕らの生きがいなんだとしたら
なぜこれ以上 同じことを続ける必要があるんだ

I used to recognize myself
It's funny how reflections change
When we're becoming something else
I think it's time to walk away
前は自分というものが分かってた
人は以前と違う存在に変わってしまった時
見える姿もまた変わっていくんだね
もう離れなきゃならないと思う

So come on let it go
Just let it be
Why don't you be you
And I'll be me
だからもう 固執するのはやめよう
あるがままを受け入れよう
君は君らしくいればいい
僕は僕らしく生きていく

Everything's that's broke
Leave it to the breeze
Why don't you be you
And I'll be me
And I'll be me
壊れてしまったものはみんな
風に任せよう
君には君らしくいてほしい
僕は僕らしくいたい
僕は僕でいたい

Trying to fit your hand inside of mine
When we know it just don't belong
There's no force on earth
Could make me feel right, no
君の手を僕の手の中に
きちんと収めようとしても
もう馴染まないと分かっている
どんな偉大な力が働いたって
僕はもう納得できない

Trying to push this problem up the hill
When it's just too heavy to hold
Think now's the time to let it slide
問題を山の上へ押し上げようとしている
でも支えるだけで精いっぱいで
そろそろ観念して 滑り落とすべきなんだろう

So come on let it go
Just let it be
Why don't you be you
And I'll be me
だからもう 固執するのはやめよう
あるがままを受け入れよう
君は君らしくいればいい
僕は僕らしく生きていく

Everything's that's broke
Leave it to the breeze
Why don't you be you
And I'll be me
And I'll be me
壊れてしまったものはみんな
風に任せよう
君には君らしくいてほしい
僕は僕らしくいたい
僕は僕でいたい
Categories:

0 comments:

コメントを投稿