20150328

【和訳】James Bay - Scars

(アルバム"Chaos and the Calm"より)



You're setting off
It's time to go, the engine's running
My mind is lost
We always knew this day was coming
And now it's more frightening than it's ever gonna be
君は旅立っていく
もう行く時間だ
エンジンが回り始めて
僕の心は迷子になる
こんな日が来ることは
ずっと分かっていたし
こんなに怖いのも 今だけだろう

We grow apart
I watch you on the red horizon
Your lion's heart
Will protect you under stormy skies
And I will always be listening for your laughter and your tears
僕らの心は離れてしまった
赤い地平線を行く君を見送る
その勇敢な心が
嵐の空でも 君を守ってくれるだろう
そして僕はいつまでも
君の笑い声と泣き声に耳を澄ませるだろう

And as soon as I can hold you once again
I won't let go of you, I swear
そしてもう一度君を抱きしめる機会があるなら
すぐにそうする
そうして二度と君を離さないと誓うよ

We live through scars this time
But I've made up my mind
We can't leave us behind anymore
僕らは傷を負いながら今を生きる
でも僕は覚悟を決めたよ
もう僕たちはこれ以上
二人の絆を 過去に放ってはおけない

Your hands are cold
Your lips are turning blue, you're shaking
This fragile heart
So heavy in my chest, it's breaking
And in the dark, you try to make a pay phone call to me
君の手は冷たい
君の唇は青ざめている
君は震えている
この脆い心が
胸の中で重く 壊れてしまいそう
そして暗闇の中
君は公衆電話から僕に電話をかけようとする

But you're miles away
You're breaking up, you're on your own
It's hard to take
I need an hour just to say hello
And I can't make the truth of this work out for you or me
でも君は何マイルも遠くにいて
君は取り乱していて
君は一人ぼっちで
とても耐えられない
僕はただ「もしもし」と言うだけのことに
一時間も迷ってしまう
そして僕はこんな真実を
君にとっても 僕にとっても
成就させることができない

And for all the pennies in your pocket
We barely get a second just to speak
そして君のポケットのコインが尽きても
僕らは1秒だって声を掛け合えない

We live through scars this time
But I've made up my mind
We can't leave us behind anymore
僕らは傷を負いながら今を生きる
でも僕は覚悟を決めたよ
もう僕たちはこれ以上
二人の絆を 過去に放ってはおけない

We'll have to hurt for now
But next time there's no doubt
'Cause I can't go without you anymore
今は傷つくしかない
でも次があれば 絶対だよ
だって僕はこれ以上
君なしでは進めない
Categories:

0 comments:

コメントを投稿