20180410

【和訳】George Ezra - Pretty Shining People

(アルバム"Staying At Tamara's"より)

Me and Sam in the car
Talking 'bout America
Heading to the wishing well
We've reached our last resort and...
僕とサムは車の中で
アメリカについて語り合い
願いの井戸を目指し進む
僕らは最終手段に辿り着き そして…

I turned to him
Said "Man, help me out
I fear I'm on an island
In an ocean full of change
Can't bring myself to dive in
To an ocean full of change
僕は彼に向き直り こう言った
「おい 助けてくれよ
もしかしたら僕は
小銭が溢れる大海に浮かぶ
孤島に立っているのかもしれない
小銭が溢れる大海になんて
飛び込めないよ」

Am I losing touch?
And I losing touch now?"
He said...
「僕は遅れているんだろうか?
疎い人間になってしまったんだろうか?」
彼は答えた…

Why, oh why?
What a terrible time
To be alive if you're prone
To overthinking and
Why, oh why?
What a terrible time
To be alive if you're prone
To second guessing
なぜ ああ どうして?
考えすぎる質の人間にとっては
生きるのが苦しい時代だけど
なぜ ああ どうして?
済んだことをあれこれ言いたがる人間にとっては
生きるのが苦しい時代だけど

Hey pretty smiling people
We're alright together
We're alright together
Hey pretty shining people
We're alright together
We're alright together, hey
すてきに笑う人たち
一緒なら大丈夫だよ
一緒なら大丈夫だよ
すてきに輝く人たち
一緒なら大丈夫だよ
一緒なら大丈夫だよ

Took it in turns
To dream about the lottery
And what we might've done
If we had entered and had won
We're each convinced that
Nothing would've changed
But if this were the case
Why is it a conversation anyway?
代わる代わるに
宝くじに夢を馳せて
もしも申し込んで勝ちでもしたら
僕らは何を成し遂げていただろう?
どうせ何も変わりはしなかったと
僕らは互いに言い聞かせあってる
だけど もしも今こそ大事な局面にいるなら
そもそも話なんかしてる場合か?

Are we losing touch?
Are we losing touch now?
He said...
僕らは遅れを取っているんだろうか?
疎い人間になってしまったんだろうか?
彼は答えた…

Why, oh why?
What a terrible time
To be alive if you're prone
To overthinking and
Why, oh why?
What a terrible time
To be alive if you're prone
To second guessing
なぜ ああ どうして?
考えすぎる質の人間にとっては
生きるのが苦しい時代だけど
なぜ ああ どうして?
済んだことをあれこれ言いたがる人間にとっては
生きるのが苦しい時代だけど

Hey pretty smiling people
We're alright together
We're alright together
Hey pretty shining people
We're alright together
We're alright together, hey
すてきに笑う人たち
一緒なら大丈夫だよ
一緒なら大丈夫だよ
すてきに輝く人たち
一緒なら大丈夫だよ
一緒なら大丈夫だよ

Don't we all need love?
The answer is easy
僕らみんなには愛が必要じゃないか?
答えは簡単だ

Hey pretty smiling people
We're alright together
We're alright together
Hey pretty shining people
We're alright together
We're alright together
すてきに笑う人たち
一緒なら大丈夫だよ
一緒なら大丈夫だよ
すてきに輝く人たち
一緒なら大丈夫だよ
一緒なら大丈夫だよ
Categories:

0 comments:

コメントを投稿